زیر این آســــمون آبــــــــــی

با همسرم زیر این آسمون آبی زندگی میکنیم و گاهی اینجا می نویسم

زیر این آســــمون آبــــــــــی

با همسرم زیر این آسمون آبی زندگی میکنیم و گاهی اینجا می نویسم

اولین شب آرامش+فلافل

الان چند شبه که توی خونه خودمون میخوابیم. جمعه خواهرم و مامانم اومدن پیشمون و با هم شروع کردیم به اسباب کشی. خوبیش این بود که واحد خودمون توی همین ساختمونه و نیازی به ماشین نداشتیم. وسایل رو هم کم کم با آسانسور بردیم بالا و بعد مرتبشون کردیم.
مامانم بخارشورشو آورده بود و افتادیم به جون خونه. تمام در و پنجره ها رو شستیم. تراس رو شستم و کاشی و کف آشپزخونه هم تمیز شد. حموم و دستشویی رو هم اسید زدیم. کف اتاقا و پذیرایی رو هم تی زدیم و خلاصه تمیزکاری اساسی انجام دادیم. از بس مستاجرمون زیادی تمیز بود، همه جا پر سوسک بود و از سر و کول آدم بالا میرفتن! خانمه انگار در طول این یک سال اصلاً جارو دستش نگرفته بود! به خونه و در و دیوارش هم که اصلاً رحم نکردن! ببینید چی به سر در بینوا آوردن!!! جالبه که میگفتن از قبل اینطور بوده و خسارتی ندادن! 
موکت ها رو هم بخاطر زیادی تمیز بودن دادیم قالیشویی شستن و وقتی تحویل میگرفتیم، آقاهه بهمون میگفت تابحال موکت به این کثیفی ندیده بودم! هرچی میشستیم تمیز نمیشد و مجبور شدیم دو بار شستیمش!! میگفت از ساکنین این آپارتمان بعید بود!!! گفتیم والا ما یه مستاجر سوپرکثیف داشتیم، دسته گل اون بوده!! یعنی اگر مسابقه کثافت بذارن، فکر کنم اون اول بشه!!! 
بگذریم. از وقتی اسبابو آوردیم و اومدیم بالا، احساس خوبی دارم. اینجا رو خیلی دوست دارم. با اینکه متراژش همونه، اما به نظرم بزرگتر میاد و نورش خیلی بیشتره. چون طبقه چهارمه، view خیلی خوبی هم داره و جون میده بشینی روی لبه تراس و چای بخوری و شهر رو نظاره کنی! فقط اگر ساختمون کناری نبود، راحت حرم رو میشد دید! البته از دور...
خلاصه، مامان و خواهرم چهارشنبه رفتن. از رفتنشون خیلی ناراحت بودم اما خب بالاخره که باید میرفتن! و رفتن و بغضی گلومو گرفت که به یادآوریش اشکم در میاد! مامان خوبم برام پیازچه های باغشو آورد و وقتی داشت تمیز میکرد، توش دو سه تا پیازچه قرمز دیدیم. در واقع اینا رو کاشته بود که تبدیل به پیاز بشن و برای اینکه تنکشون کنه تا جا داشته باشن و خوب رشد کنن، لابلاشو خالی میکرد و پیازچه میچید. خیلی باحال بود. ببینید 
برام ریحون و نعناع هم آورد. ریحونای خودم دیگه به مرحله سرچین کردن رسیدن. به زودی عکسشونو میذارم ببینید. 
 

 چند روز پیش برای اولین بار فلافل درست کردم. دستورای مختلفی داشتم اما تصمیم گرفتم دستور شف طیبه رو امتحان کنم. این بود که دست به کار شدم و درست کردم. قالبش رو هم از قبل خریدم. برخلاف تصورم اصلاً وا نرفت و ظاهر زیبایی داشت. این مرحله قبل از سرخ کردنش.

اینم حین سرخ کردنش

و این هم در انتهای کار

به نظرم خوشمزه نبود. انگار یه چیزی کم داره. با اینکه همه موادش دقیق بود، اما آدم حس میکرد بوی خامی نخود میده. دفعه دوم سیر تازه رنده کردم توش و به نظرم باز هم همینطور بود. علی میگه خوشمزه شده اما من قبول ندارم. دوست دارم طعم فلافل های بیرون رو بده. کسی ایده ای چیزی به ذهنش نمیرسه کمکم کنه آیا؟

نظرات 25 + ارسال نظر
شادی شنبه 1 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:25 ب.ظ

عزیزم خونه ی نومبارک باشه و به سلامتی و شادی توش زندگی کنین .

منم ازدستپختت خوشم اومد و میخوام امتحانش کنم وببینم به این خوبی میشه ؟؟!!

ممنون شادی جون
انشالله که خوب میشه

محبوبه یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:09 ق.ظ

آره عزیزم منم از این آدما دیدم
فلافلا هم نوش جونتون راستی من که کمکی از دستم ساخته نیست اما نمیدونستمم تو فلافل سیر میکنند

سیر، باقلا، سبزی خشک
کلاً هر چیزی تو شامی میریزن میشه توش ریخت

زهرا یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:39 ق.ظ http://niazema.blogfa.com

مبارک باشه عزیزم ایشالا همهء روزهای زندگیتون تو این خونه قشنگ و پر از شادی باشه..از اینا برامنم درس می کنی بیام؟

سلامت باشی عزیزم
تو اومدنت راست باشه، از اینا هم درست میکنم برات (-;

جرم شناس یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:55 ق.ظ http://elen.blogsky.com

فاطیما خسته کار نوی خاخر جان
امه دله بوردی و چه شیه چنه خار سرخ هاکردی من بمردمه گشنگی جاتی دست پنجه طلا بوه ایشاللا

اِسا وشنایی نمیر دتر جان
ته دور بگردم

مهسا یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:57 ق.ظ

من اولین باره که میام وبلاگت
رفتن به خونه جدید مبارک باشه

من عاشق فلافلم و دستورهای مختلفی رو هم درست کردم. معمولا اون هایی که تخم مرغ دارند مزه کتلک میگیرند و مثل فلافل بیرون نمیشند. فکر می کنم دستور هانیه از لذت آشپزی خوشمزه تر از بقیه است. لینکش: http://hanichef.blogfa.com/post-183.aspx
و از نظر من هر چقدر زیره و فلفلش بیشتر باشه خوشمزه تره. برای اینکه فلافلات وانره به جای ریختن آب توی غذا ساز اول پیازهات رو رنده کن و آبش رو بگیر و از همون آب پیاز بریز تو غذاساز و اگر دیدی خیلی سفت شده اونوقت کم کم آب بریز تو موادت

موفق باشی

ممنون
من توی غذاساز آب نمی ریزم اصلاً
مشکلم با مزه اش هست
کنجد بریزم ببینم چطور میشه

به هر حال متشکرم

الی ب یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:08 ب.ظ

خونه نو مبارک!
فکرکنم فلافل رو باید با ادویه های مختلف و فلفل طعمدارکنی.

به نظرم همینطوره
خب پیشنهادی نداری برای ادویه اش؟

انیس یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:49 ب.ظ http://khodamgomshode.blogfa.com/

سلام. اول اینکه خونه ی نو مبارک. منم از وقتی اومدم خونه ی خودمون احساس خیلی خوبی دارم با اینکه این خونه از اون چنتا خونه ای که مستاجر بودی کوچیک تره ولی چون مال خودمونه خیلی بیشتر دوسش دارم و احساس راحتی میکنم.
دوم در مورد فلافل: من تو فلافلام سیبزمینی نمیزنم. کنجد و جعفری خورد شده میزنم. (فلافلای پنگئن رو که خوردی؟ اون هم جعفری میزنه) کمی زیره هم خوبش میکنه البته خیلی کم .

سلام عزیزم
ممنون

نازنین بانو دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:07 ب.ظ http://mydays1390.blogfa.com/

خوب خدا رو شکر رفتی خونه خودتون.چه کیفی داره آدم تو جایی زندگی کنه که با ذره ذره پس انداز خودش خریده

خییییییییلی

امروز چه خبر؟(مهربون خانوم) دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:07 ب.ظ http://emruzchekhabar.blogfa.com/

قیافه فلافلا که عالیه اما من هم تا الان درست نکردم نمیدونم ولی تندش خوشمزه تره.

حالا چرا سرتکون میدی؟

گلابتون بانو دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:28 ب.ظ http://golabatoonbanoo.blogsky.com/

خسته نباشین. به سلامتی انشاالله.
فلافلها هم بسی هوس انگیزن!

سلامت باشی

Orchid دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:55 ب.ظ http://www.ginkgo-tree.persianblog.ir

سلام خانومی خانوم جون. منزل نو مبارک. به سلامتی و دلخوشی ایشالله. چه پیازچه های خوشگلی.

ممنون ارکیده جان

آویشن سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:34 ق.ظ

سلام عزیزم
خسته نباشی از اسباب کشی
جای مامانت خالی نباشه
من تو فلافل یه گوجه کوچولو هم رنده میکنم علاوه بر سیر و پیاز
تو فلافل بیرونم سس خردل میریزن و البته داخلش ادویه زیاد
چه پیازای بامزه ای.
منم عاشق تراسم ولی بخاطر مشرف بودن نمیشه ازش استفاده ای کرد. متاسفانه شهرداری همینجوری مجوز میده و فکری برای اشراف خونه ها به همدیگه نمیشه.

سلام خانمی
ممنون
شنیدم گوجه میریزن
ایندفعه امتحان میکنم
ممنون

یعنی چی مشرف چون هست نمیشه استفاده کرد؟
یعنی نمیتونی بری تو تراس؟

حسنا بانو چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:12 ق.ظ

مبارکا باشه خانومی
انشاالله هبه شادی زندگی کنید تو خونه خودتون
عزیز دلم چرا با روح و روان آدم بازی میکنی؟؟؟شاید منم دلم فلافل بخاد خب

ممنون گلم
همچنین

خب همین الان دست به کار شو و نخود خیس بده عزیزم

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:51 ق.ظ

مبارک باشه عزیزم انشاا... به شادی و دل خوش توی این خونه زندگی کنید
انشاا... همش توش اتفاقای خوب بیافته!!!
منم یبار درست کردم افتضاح شد دیگه درست نکردم اصن نمدونم چرا بدم اومد کلا

ممنون عزیزم
انشالله شما هم به زودی خونه دار شید

کلاً لم خاصی داشته بید

مهسا میم چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:52 ق.ظ

اون نظره که گفتم منم درست کردم خراب شد و ... مال من بید

ای مهسای بی حواس :دی

فصل الخطاب چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:55 ب.ظ http://raha1351.blogfa.com

سلام واقعا بعد از چند سال مستاجری لذت دارد خانه خود خوابیدن.من درکت میکنم. موفق باشی

سلامت باشید

سارا پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:41 ب.ظ http://ma3nafaronesfi.blogfa.com/

ما جنوبیا تو فلافل تخم مرغ و سیب زمینی نمیریزیم. درواقع تو دستور اصلیش تخم مرغ نیست .این رو دوست لبنانیم میگفت چون این غذا اصلش مال لبنان و جنوب ایرانه
سیر و گشنیز هم میریزیم به اضافه ی فلفل فراوان
راستی منم خیلی دوست دارم مرغ ترش شمالیا و باقالا قاتق یاد بگیرم اما فکر کنم سبزیاش محلی باشه نه؟

چه جالب
ممنون
بدون اون سبزی ها هم میشه ولی خب بیشتر مزه اش به سوسن عنبرشه

مامان کیارش پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:34 ب.ظ http://m-bluesky91.blogfa.com

سلام فاطیما جون
خیلی وقته بهت سر نزدم
خونه جدید مبارک
انشاله خونه های بزرگتر و بهتر همراه با سلامتی

سلام عزیزم
ممنون

اماسیس جمعه 7 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:53 ق.ظ

سلام سلام
حالا فلافل رو با سس انبه خوردین یا نه؟؟؟

عاشقشم من!!!

+یعنی آرامشی و خوابی که در خونه خود آدم هستا اصلا" قابل وصف نیست.ببین من خودم 23 سال سابقه دارم!!!

با سس مایونز!
دقیقاً

انیس جمعه 7 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:26 ب.ظ http://khodamgomshode.blogfa.com/

همچنان در اولین شب به سر میبری؟ بابا الان یه هفته شد دیگه بیا اپ جدید بذار

من شرمنده همه تون هستم

زاهد شنبه 8 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام دست مادرتون درد نکنه خدایش نگهداری کند و بسیار عالی بود ظاهر فلافل امیدوارم خانه جدید بهترینها در انتظارتان باشد/.

سلام
ممنون

مامان یاسمین دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:03 ب.ظ http://www.bluemother.blogfa.com/

دستور شف الهام رو امتحان کن
یعنی فلافل بیرون جلوی دستور فلافل من لنگ می اندازه
تو آرشیوم هست موضوع آشپزی جدا کردم تو اونا بگردی پیدا می کنی
تا حالا نشده کسی بخوره و به به و چه چه نکنه
برم یه نوشابه برا خودم باز کنم

اوکی عزیزم
ممنون

مامان یاسمین دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:04 ب.ظ http://www.bluemother.blogfa.com/

خونتون هم مبارک باشه انشالله به دل خوش بشینین
مستاجر که دلش برا خونه آدم نمی سوزه که

ممنون

مهربان یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:45 ق.ظ http://mehrminooran.persianblog.ir/

حسمون مشترکه درباره مزه خامی نخود! تا به امروز هیچ راه حلی! فهمیدی به منم بگو

توش کنجد و سبزی هم بریزی بد نیست ولی باز هم مزه فلافلی های بیرون نمیشه!

یه جنوبی سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:28 ب.ظ

نخود+سیب زمینی وپیاز وتخم گشنیز وزیره وسیراگه خواستی یه ذره زردچوبه میریزی.

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد