زیر این آســــمون آبــــــــــی

با همسرم زیر این آسمون آبی زندگی میکنیم و گاهی اینجا می نویسم

زیر این آســــمون آبــــــــــی

با همسرم زیر این آسمون آبی زندگی میکنیم و گاهی اینجا می نویسم

عکس میزنهارخوری و مبل و تختم

خب خب خب. رسیدیم به عکس خریدامون. بالاخره تخت رو هم تحویل گرفتیم پریشب و با مکافات اونو به هم وصل کردیم و روتختی مو که از سوریه خریده بودم گذاشتم روش. یادش بخیر سال 88 به قیمت 68000 تومن خریدمش! الان چقدر قیمت داره!!!

این تختمونه

اینم پاتختی شه که خیلی دوسش دارم

این میز آرایش هست که خیلی بزرگه. هنوز وسایل روش رو نچیدم

اینم مبلمونه که روش قراره کوسن هایی با زمینه کرم و گل های صورتی قرار بگیره. پارچه شو گرفتیم قراره خواهرم بدوزه برامون

این هم میزعسلی که فعلاً حکم میز تلویزیون رو برامون داره تا میزمونو تحویل بگیریم  بالشتو یادم رفت بردارم!

و این هم میز نهارخوریمون که بخاطرش مجبور شدیم کابینت های آشپزخونه رو بکنیم و به دیوار بچسبونیم تا جا باز بشه توی آشپزخونه

و در نهایت این هم گلای نانازم که خیلی دوسشون دارم و گذاشتمشون تو آشپزخونه روی لباسشویی و ظرفشویی که نور بخورن


با دیدن این عکسا باور میکنید خونه مون 63 متر باشه و تراس هم داشته باشه؟ 

یادداشتی برای تمام مردها

اینقدر این متن قشنگ بود که حیفم اومد پستش نکنم!!! متنش از تهمینه میلانی هست. البته با کمی ویرایش و حرف دل زنها رو به بهترین شکل بیان میکنه


پسرم، پسر ِخوبم؛           

میدونم که تو هم روزی عاشق میشی.   

میای جلوی من و بابات می ایستی و از دخترکی میگی که دوستش داری.

این لحظه اصلا عجیب نیست و تو ناگزیری از عشق، که تو خود حاصل عشقی....

 

پسرم!

مامانت برات حرف هایی داره. حرف هایی که به درد روزهای عاشقیت می خوره.

عزیز دلم یه وقتایی زن، اخمو و بی حوصله میشه، روزهایی میرسه که بهونه می گیره.    

بدقلقی میکنه و حتی اسمتو صدا میکنه و تو به جای «جانم» همیشگی میگی بله و اون میزنه زیر گریه.

 

زنها موجودات عجیبی هستن پسرم.  

موجوداتی که میتونی با محبت آرومشون کنی و یا با بی توجهی از پا درشون بیاری.   

باید برای اینجور وقتها آماده باشی. باید یاد بگیری که نازشو بکشی. 

 

عزیزم. پسر مغرور و دوست داشتنی من

ناز کشیدن شاید کار مسخره ای به نظر برسه، اما باید یاد بگیری.

زنها به طرز عجیبی محتاج لحظه هایی هستن که نازشون خریدار داره.  

 

میدونی؟

این ویژگی زنه، گاهی غصه هاش مجبورش می کنه به گریه. خیلی پاپی دلیل گریه اش نشو.

همیشه نیازی نیست دنبال دلیل و چرا باشی تا بتونی راه حل نشون بدی

گاهی فقط باید بشنویش و بذاری تو بغلت گریه کنه و بعد فقط دستش رو بگیری و ببریش بیرون یه هدیه کوچولو براش بگیری و بگی که چقدر خوشگله.

ازش تعریف کنی و باهاش حرف بزنی.    

 

یاد بگیر که با مردونگیت غصه هاشو آب کنی نه از غصه آب بشه. 

اگر هم پای فاصله در میونه کافیه که بهش زنگ بزنی و باهاش حرف بزنی.

اگر بازم گریه کرد و آروم نشد دلسرد نشو. باز هم صداش کن.   

عاشقانه صداش کن، حتی اگه واقعاً خسته ای.

 

قول میدم درست اون لحظه ای که داری فکر میکنی این صدا کردنا فایده ای نداره و نمیخواد حرف بزنه و میخواد تنها باشه، بر میگرده طرفت و توی آغوشت خودشو رها می کنه و ...

 

زنها هیچوقت این لحظه ها رو که پاش وایسادی، فراموش نمیکنن و همه انرژی رو که براش گذاشتی، بهت بر می گردونن ...    

پسرم این روزها که مینویسم هنوز دخترکی هستم پر از آرزو، دخترکی که روزی زن میشه، مادر میشه: مادر تو!

این روزها+ دستور بستنی خیلی راحت ولی خوشمزه!

 این روزها خیلی درگیرم. باید پایان نامه ام رو تا 20 شهریور دفاع کنم ولی هنوز 80 تا نمونه مونده که تموم شه و بعدش تازه باید بشینم پرسشنامه ها رو وارد SPSS کنم و بعدش هم آنالیز و بعد هم نوشتن پایان نامه و مقاله کردنش! اگر پرسشنامه ها پر میشد بقیه ش برام کاری نداشت. مسئله اینه که تلفنی باید بپرسم و هر پرسشنامه یک ربع طول میکشه. دعا کنید بتونم زودتر تمومش کنم!

بگذریم. مبل و میز نهارخوریمون رو تحویل گرفتیم و چیدیم. الان یه هفته است که پشت میز می شینیم و افطار و سحر میخوریم. حس بهتری داره نسبت به روی زمین نشستن و سفره گذاشتن و این داستانها. مدیونید اگر فکر کنید بخاطر سفره پهن کردنش میگم ها! 

مبل هم که عملاً جولانگاه منه  روش دراز میکشم و تلویزیون می بینم یا با لپ تاپم کار میکنم. خداییش تکنولوژی و مبلمان چه چیز خوبیه ها! آدم وقتی نداره تازه قدرشو میدونه! خدا میدونه وقتی تخت و میز تلویزیونمون بیاد دیگه چی میگم من!!! 

مجدداً بگذریم. یکی از کارهایی که همیشه دوست داشتم انجام بدم درست کردن بستنی بود. علی خیلی بستنی دوست داره مخصوصاً از نوع نسکافه ای و قهوه اش. پای ثابت خونه ما بستنی اه. نمیدونم چرا همش امروز و فردا میکردم. شاید چون فکر میکردم کار سختی اه و مثل بستنی هایی که قدیمیا با زرده تخم مرغ و شیر درست میکردن و یخی میشد از اب در میاد!

خلاصه، دفعه قبل که ولایتمون رفته بودم مامانم یه دستور بستنی داد و گفت بستنیش خوشمزه میشه. دستورو گرفتم و وقتی اومدم قم، دو سه بار دیدمش و هی تنبلی کردم و خلاصه برگه اش گم شد  تا اینکه دیگه واقعاً تصمیم گرفتم دست به کار شم. از اینترنت دستورای مختلف رو گرفتم و کنار هم گذاشتم و به اجماع رسیدم.

چند روزی بود که هی میخواستم درست کنم ولی ثعلب هم نداشتم. تا اینکه 5شنبه صبح رفتم ثعلب خریدوندم و در یک اقدام انتحاری بستنی زعفرانی درست کردم و بسیار مقبول همسرجان افتاد!

دو تا دستور داشتم که با هردوشون درست کردم خوب شد. نسکافه ای هم درست کردم. فرداش علی رفت دو تا نایلون شیر گرفت و مدل آلبالویی و قهوه رو هم درست کردم. خودم فقط یه کاسه زعفرانی و نسکافه شو خوردم و بستنی زده شدم اما علی هر شب با کلی به به و چه چه میره سراغ فریزر و دلی از عزا در میاره!

دستور راحت تر رو در ادامه میگم براتون که درستش کنید. اینقدر راحته که بچه کوچیک هم میتونه درست کنه!!!


مواد لازم
شیر   یک لیتر

شکر    300 گرم (اگر پرشیرین دوست دارید بیشتر بریزید. من کمتر می ریزم)

ثعلب    یک قاشق چای خوری

پودر قهوه، نسکافه یا کاکائو      2-3 قاشق چای خوری

خامه    70 گرم

وانیل    0.5 قاشق چای خوری (برای بستنی وانیلی فقط)

گلاب    نصف استکان (برای بستنی وانیلی فقط)

زعفران آب کرده       به دلخواه

مغز پسته خلالی     به دلخواه


طرز تهیه

اول شیر رو می جوشونیم. وقتی جوش اومد خاموش میکنیم. توی یک ظرف فلزی شکر و ثعلب رو مخلوط میکنیم. اگر مخلوط نکنیم ثعلب موقع اضافه کردن شیر گلوله میشه. من توی قالب نون لوف (مستطیلی) ریختم مواد رو.

شیر رو کم کم به شکر و ثعلب اضافه میکنیم و با مخلوط کن هم میزنیم تا ثعلب به کل شیر برسه و مواد مخلوط شن. 

خامه رو توی نایلون به قطر 2-3 میلی متر پهن میکنیم و میذاریم یخ بزنه.

اگر بخوایم بستنی قهوه یا نسکافه یا کاکائویی باشه، این مواد رو به شکر اضافه میکنیم و بعد شیر رو میریزیم. معمولاً بستنی قهوه و نسکافه تلخ هستن، پس یادتون باشه شکرتون رو کم کنید.

اگر هم بستنی زعفرانی هست، وانیل رو به شکر اضافه کرده و موقع اضافه کردن شیر، گلاب و زعفران آب کرده رو هم اضافه میکنیم.

برای بستنی توت فرنگی، شاتوت و موز غیره هم میشه هم شیره مربا ریخت، هم میوه له شدش رو. وقتی بستنی نیم بند شد باید اینارو اضافه کرد. حواستون باشه شیره شکر داره، پس میزان شکر بستنی رو کمتر کنید.

وقتی مخلوط شد، ظرف رو میذاریم توی فریزر (بهتره طبقات بالاتر باشه که سرماش بیشتره). هر 45 دقیقه الی یک ساعت هم بستنی رو یه هم میزنیم. هرچی ظرف بستنی مون پهن تر باشه، سطحی که سرما میبینه بیشتره و زودتر آماده میشه.

این کار رو اینقدر ادامه میدیم که بستنی نیم بند بشه (دو ساعت بعد). در این مرحله خامه رو ریز ریز کرده و به بستنی اضافه میکنیم.

مغز پسته، بادام و گردو رو هم میشه در این مرحله اضافه کرد. میشه شکلات خرد شده رو به بستنی وانیلی اضافه کرد.

هر یک ساعت به هم زدن ادامه میدیم تا ببنده. مال من 4 ساعته آماده شد.

دقت کنید که بعد از یخ زدن، رنگ بستنی روشن تر میشه پس باید زعفرون یا مواد دیگه رو بیشتر ریخت.

هر چی بیشتر هم بزنیم بستنی رو، بافتش از حالت یخی در میاد و به بستنی بیرون شبیه تر میشه.

بستنی که آماده شد، توی نایلون میریزیم و نوش جان می نمائیم. من به حالت مستطیل در میارم که راحت تر جا بشه توی فریزرم.

درست کردنش ساده است. بقیه اش سلیقه و خلاقیت خودتونه. میشه فندق، گردو، بادام، پسته و مغزدونه ها رو آسیاب کرد و به بستنی اضافه کرد. پسته آسیاب شده رنگ بستنی رو سبز میکنه.

میشه رنگ های مختلف اسمارتیزو کوبید و بهش اضافه کرد تا رنگی بشه.

دیگه بقیه اش با خودتون!

حسش نیست عکس بگیرم ولی کاملاً مثل بستنی بیرونی میشه.


در مورد ثعلب:

ثعلب گیاهی با گلهای آبی واژگون است. از پیاز این گیاه بعد از خشک و پودر کردن برای بستنی سازی استفاده می شود زیرا این گیاه دارای مواد نشاسته ای می باشد.

این گیاه علاوه بر ارزش غذایی دارای خواص درمانی قابل توجهی نیز هست که باعث آرامش عصبی، تسکین سرماخوردگی، کاهش التهاب ریه، تأثیر در رفع مشکلات دستگاه هاضمه، بهبود نفریت، ورم مثانه، اسها ل های معمولی، ورم روده و تب های تیفوئید می شود!