زیر این آســــمون آبــــــــــی

با همسرم زیر این آسمون آبی زندگی میکنیم و گاهی اینجا می نویسم

زیر این آســــمون آبــــــــــی

با همسرم زیر این آسمون آبی زندگی میکنیم و گاهی اینجا می نویسم

سوژه یابی

توی تعطیلات عید که داداشم و زن داداشم و امیرعلی اومده بودن خونه مون، تو ماشین بودیم که یهو بیلبورد افتتاح اکبرجوجه قم رو دیدیم. رستورانش تو خیابون مرصاده. هم از میدان آزادگان راه داره، هم از 72 تن. اون روز نهار رفتیم اونجا و غذاش عالی بود. نمایندگی شعبه اصلی اکبرجوجه که توی گلوگاهه بود. مدیونید اگر فکر کنید من دارم برای یک هم استانی خودم تبلیغات میکنم ها!!! 

خلاصه، اون روز شروع آشنایی ما با این رستوران بود. من و علی ماهی یک بار، گاهی دو بار بیرون غذا میخوریم. این تنها تفریح ماست توی این شهر. نه که بگم جای تفریحی نداره، خوبش هم داره اما بخاطر درس و دانشگاه و کار و پایان نامه، فرصتشو نداریم.

جمعه برای دومین بار رفتیم اکبرجوجه. هر پرس غذاش 8500 تومنه و ما بعد از تعطیلی ارگ سالاریه، اینجا رو پاتوق خودمون کردیم. بماند که طرف ما رو شناخت و یه رون اضافی برامون گذاشت. خدائیش خیلی غذای خوبی داره و هر کسی نره، ضرر کرده!

موقع برگشت علی گفت بریم سوار تاکسی شیم اما من دیدم هوا خیلی دو نفره است! گفتم بیا پیاده بریم خونه. میدون 72 تن با خونه مون حدود 20 دقیقه فاصله داره. خلاصه پیاده اومدیم. اولش از حاشیه اتوبان می رفتیم و بعدش که دیدم شلوغ شده، اومدم تو جاده خاکی و به علی گفتم بیاد پایین که نیومد. منم قُد (غُد)! نرفتم بالا و علی هم قدتر (غذتر) از من، نیومد پایین و چند دقیقه ای رفتیم تا مسیرمون یکی شد!

علی ازم ناراحت شده بود و منم خواستم عذرخواهی کنم که بنا به دلایلی نپذیرفت. سرعتمو کم کردم و اون جلو میرفت. چشمم به شمشادای کنار جوب افتاد که گلای سفید و بنفش داشت. همینطوری گفتم یک کمی بچینم بدم علی واسه منت کشی! بعد یکی دو شاخه شمشاد بدون گل چیدم، یه گل انار هم ضمیمه اش کردم و همراه با یکی دو شاخه از تخم یک درخت که فکر کنم اکالیپتوس بود دادمش علی. 

اونقدر ازم دلخور بود که نگرفتش. بعداً گفت فکر نمیکردم اصلاً چیز قشنگی باشه! رفتم خونه و همینطور دمغ بودم. یه استکان کمرباریک گرفتم گلا رو گذاشتم توش و آبش کردم. بعد گذاشتمش روی اپن آشپزخونه. به نظرم قشنگ بود. 

دوربینو آوردم و یه عکس گرفتم که یادگار بماند! دیدم نه خداییش خوشگله توی عکس. علی هم قبول داشت قشنگ شده (اینجا دیگه آشتی کرده بودیم با هم). شما هم ببینیدش. بک گراندش هم اپن آشپزخونه است. 

 بعد با خودم گفتم بک گراند های دیگه رو امتحان کنم ببینم چطور میشه. گذاشتمش روی سنگ کف پذیرایی. دو سه تایی عکس گرفتم و هی جاشو عوض میکردم تا نور مناسب رو پیدا کنم. یهو دیدم اگر بذارمش کنار شیار سنگ هم قشنگ میشه. انگار که این گله در انتهای اون ترک در اومده (آخه حیف این همه خلاقیت من نیست داره به هدر میره اینطوری؟ )

خلاصه این شد که دارید می بینید

به نظرم اولیه قشنگ تره. نظر شما چیه؟

علی با دیدن این عکسا و عکسای قبلیم میگه فاطمه من اصلاً فکر نمیکردم اینقدر عکاسیت خوب باشه! تا الان فکر میکرد دخترخاله اش خدای عکاسیه اما الان گویا دیده خدایان دیگه ای هم وجود داره که تابحال نمیدونسته 

تو پست قبل غزال عزیز ازم پرسیده بود آیا دوربین دیجیتالم معمولیه یا نه؟

میخوام بگم همیشه لازم نیست دوربین مدل بالایی برای عکاسی داشته باشی. من یه زمانی با موبایل 2مگا پیکسلی عکسایی میگرفتم که کسی باورش نمیشد با موبایل گرفته شده باشه.

دیدن عکسای خوب و نقد اونها به عکاسی خیلی کمک میکنه. من دو سه سال صرف دیدن عکس و نقدشون کردم و کلی عکس گرفتم تا تونستم یه کوچولو یاد بگیرم.
عکاسی علاوه بر اینکه یه هنره، به علاقه هم نیاز داره. باید خوب ببینی و بتونی از کمترین امکانات دور و برت بهره ببری. مثلاً من حتی شده چادر میندازم زیر سوژه ام و عکس می گیرم. یا با نور موبایل نورپردازی میکنم واسه عکسام!
عکسای عید به این طرفم با دوربین Olympus SP-810UZ هست که حرفه ای نیست. این دوربین

نظرات 22 + ارسال نظر
زهرا دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:20 ب.ظ http://http://past-to-future.persianblog.ir/

سلام خانمی.
خونه ی نو مبارک.
ایشالله که اینجا دیگه مشکلی پیش نمیاد
ببخشید اومدنم دیر شد. لینک هم که نکرده بودم هی یادم می رفت

سلام عزیزم
ممنون
انشالله
خوش اومدی عزیزم

زهرا دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:17 ب.ظ http://niazema.blogfa.com

چه گلای قشنگی..هردو بک گراندش قشنگه نمیشه گفت کدوم قشنگتره..
اما خداییش از امکاناتت بهترین استفاده رو کردی ها..

قربونت

الی ب دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:32 ب.ظ

واقعا عکسای قشنگیه! بخصوص اونکه رو سنگه! احسنت به تو فاطیمای عکاس

خب خدارو شکر الی خانوم منتقد چیزی برای گیر دادن و انتقاد پیدا نکرد

غزال دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:08 ب.ظ http://mygoldendays.persianblog.ir

گل ها خیلی قشنگ بودن بالایی مثل کارت پستال شده و خیلی شیک هست

مینا دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:40 ب.ظ http://www.abgineh.14@blogfa.com

فاطیمای عزیز امیدوارم اینجا مشکلی پیش نیاد
من همیشه میخونمت اما امکان نظر گذاشتن ندارم چندان :)
برات آرزوی سلامتی دارم

سلامت باشی عزیزم

آیدا دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:08 ب.ظ

گل که خیلی زیاست..گاهی ساده ترین چیزا قشنگترینن.بستگی به نگاه ماادماداره.


راستی آقای شماهم نازنازین؟آقای ماکه اینجوریه.کلی بایدنازشوبکشی..البته ماچاکرشم هستیم

میدونی خانومی ازبس که ما زنای خوبی هستیم ومردامون ولوس بارآوردیم.هرچقدرهم که نازکنن خودمون نازشونومیکشیم.

تنشون سلامت...تاآخردنیا نازکنن وهی قهرکنن ومامنت کشی..البته همین قهرهای زودگذر هم عالمی داره

بله آقای منم نازنازیه
به قول خودش کلاً همه آقایون بچه ان و نازنازی!

البته به وقتش ما هم باید ناز کنیم که نازمونو بکشن دیگه

دی ماهی خانوم سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:57 ق.ظ http://deymahi.mihanblog.com

سلام عزیزم
نوش جان!
عجب عکسایی واقعا هنرمند و خوش سلیقه ای! من اولی رو بیشتر پسندیدم

سلام ماهی جون
فدات

الی ب سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:58 ق.ظ

زود باش تفکرت رو نسبت به من عوض کن! من اصلا هم اهل گیر دادن و دنبال نکات منفی گشتن نیستم!
زووووووووووووووووووووووووووووووووود بااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااش!!!

اوه اوه چه عصبانی
من تفکرمو نسبت به الی خانوم از همین الان عوض میکنم
خوب شد؟

الی ب سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:04 ق.ظ

بله
البته فکرنکن اگر کار بدی بکنی بهت گوشزد نمیکنمااااا

عجبااااااااااا

ستاره سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:12 ب.ظ

خانمی عزیز سلام
واقعا قشنگ عکس گرفتی
هر دوشون یه جور قشنگی دارن
آفرین

تی تی سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:27 ب.ظ

نازی عزیزم چه خوشگله
منم عاشق عکاسی ام چه تفاهمی


حیفکه ازدواج کردی وگرنه میومدم زنت میشدم
شایدم تو زنم میشدی

نازنین بانو چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:02 ق.ظ http://www.madaresefrdaraje.blogfa.com

سلام فاطمه جان
آره عزیز واقعا قشنگ شده اولی نازتره.خوشم میاد دل رئوفی داری کینه توش نمیمونه.مهربونی.واقعا به بار یه سری نکنه ها رو از زندگی مشترک دست گیرت شده اینحا بنویس ثواب میکنی.فک میکنم گذشت تو بیشتره

سلام عزیزم
صدالبته که علی بعد از هر ناراحتی میاد از دلم در میاره و عذرخواهی میکنه
پس این یه حس دو طرفه است
چشم حتماً موضوعی باشه میام و میگم

به قول مامانم همیشه آدم باید گذشت داشته باشه
چه مرد، چه زن
اینطوری زندگی شیرین میشه

نیلو چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:53 ق.ظ http://nilovaarya.blogfa.com/

اصلا باورم نمیشه با گلای کنار خیابون همچین دسته گلی درست کردی واقعا زیباست هردوتاش قشنگه .....من دوربین حرفه ای دارم اما مدتیه دیگه عکس نمیگیرم ولی بادیدن این گلا فک کنم برم سمت دوربینم


بله
هیچوقت از کنار هیچ گلی همینطوری نگذر


دوربینت چی هست حالا؟

امروز چه خبر؟(مهربون خانوم) چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:20 ب.ظ http://emruzchekhabar.blogfa.com/

هر دوش قشنگه اما اولی بهتره
هنرمندددددددد

جرم شناس چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:16 ب.ظ http://elen.blogsky.com

عکست خیلی قشنگن دوربینت چند مگا هست کیفیتش خوبه شایدم چون عکاسش حرفه ایی هست اینجوریه

این دوربین 14 مگاپیکسله اما حرفه ای نیست
دوربین خودم که تعمیرش کردم و در راهه 8مگاپیکسل واقعیه و حرفه ایه
Canon EOS digital Rebel XT 350 D

بهار(بوسه ی تقدیر) چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 ب.ظ http://gozashtehagozashte.blogfa.com

وووووووووووی
تو که بدتر از من شوهر ذلیلی....

ماییم و همین یه دونه شوهر

شادی پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:42 ق.ظ http://http://shadi2022.persianblog.ir/

خیلی قشنگه!واقعا استعدادی درعکاسی داری ها .

یه آتلیه بزن باقیمتهای مناسب . کلی مشتری میگیری ها .

من عاشق عکاسی هستم و ازهمون سال اول دانشگام یه دوربین گرفتم ۱۲تومن!!هنوزم دارمش!!!

کلی عکس بااون دوربینم گرفتم .یادش بخیر.

آتلیه زدن هم هزینه میخواد هم وقت هم دوربین با کیفیت بالا
ولی کلاً دوست دارم عکاسیو

چه خوب
خدا دوربینتو برات نگه داره

amir پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:28 ب.ظ

سلام

عکس دومی انگار فوتوشاپی هست. به نظرم دومی بهتر افتاده

سلام
ممنون

سارا شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:51 ب.ظ http://ma3nafaronesfi.blogfa.com/

هردوش قشنگه و مثل کارت پستال شده افرین به خانوم هنرمند .از هر انگشتت یه هنر میباره هااااااااااا

ممنون عزیزم

mahboube یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:12 ب.ظ

سلام فاطمه.دلم یه ذره شده بود.مرسی از ایمیلت
به نظر منم دومی نازتره.
راستی رو عکسات اصلا با برنامه ای چیزی کار نمی کنی؟(البته به جز fram)

سلام عزیزم
عکسا رو با فوتوشاپ ادیت میکنم

یِ خانومِ شاد! دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 ق.ظ http://ruznevesht-66.blogsky.com

فوق العاده بود عکسات!
میگم قم چ جاهای تفریحی داره؟؟ ک بشه بدون ماشین شخصی رفت البته!
من تقریبن 2 ساله اینجا ساکنم ولی هیچ جارو جز حرم ندارم برای رفتن...

والا ما خودمونم جای تفریحی نرفتیم
میتونین برین کوه خضر، بوستان علوی

قراره با بچه های ساکن قم یه قراری بذاریم
بهت خبر میدم بیای همو ببینیم

یِ خانومِ شاد! دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:35 ق.ظ http://ruznevesht-66.blogsky.com

من از عکس دومی خوشم اومد! گفتم بگم نظرمو بالاخره مهمه :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد