زیر این آســــمون آبــــــــــی

با همسرم زیر این آسمون آبی زندگی میکنیم و گاهی اینجا می نویسم

زیر این آســــمون آبــــــــــی

با همسرم زیر این آسمون آبی زندگی میکنیم و گاهی اینجا می نویسم

کاشان نوشت 2

خب خب خب. الوعده وفا. میدونم خیلی دیر شد و واقعاً شرمنده ام. صبح روز جمعه ساعت 8.5 پاشدیم و بعد از اینکه صبحانه نیمرو خوردیم، راه افتادیم سمت خانه های تاریخی کاشان. اول رفتیم خانه قدیمی تاج. وارد اتاق اول که شدیم این منظره رو دیدیم. من عاشق پنجره های ارسی و شیشه های رنگی هستم

  تو یکی از اتاقها اینو دیدیم. یعنی من میخواستم کف زمین ولو شم بسکه عاشق این تاق های بالای در شده بودم!!!! چه هنر قشنگیه. واقعاً دست مریزاد به معمارش 

این هم نمایی از خونه از بالای یکی از ایوانهاش


بعد از اینجا رفتیم خانه عباسیان. شاهکار معماری سنتی ایران بود. بی نظیر بود. فوق العاده بود. هرچی بگم کم گفتم. هر اتاقش یه شکل بود. قشنگ میشد صمیمیت رو تو تک تک قسمت های خونه دید. آدم میموند تو کف هوش و ذکاوت سازنده این بنا! با آجر و گچ چنان شاهکاری درست کرده بودن که حیرت زده میموندی! اصلاً نمیشه تو تصویر گنجوند اون عظمتو

و باز هم هنرنمایی این شیشه های رنگی و ربودن دل من!!!


خلاصه بعدش رفتیم خانه طباطبایی ها که شلوغتر از همه جا بود. با مصالح بیشتر بازی کرده بودن ولی ریتم و زیبایی سادگی خونه های قبل رو نداشت. پر بود از توریست و گردشگر

 اینم نمای دیگه ای از شاه نشین خونه

خلاصه. دیگه ظهر شده بود و باید میرفتیم اتاقو تحویل میدادیم. این شد که برگشتیم مسافرخونه و چمدونمونو برداشتیم و راهی باغ فین شدیم. بماند که با چه مکافاتی چمدونو بردیم تو باغ. چمدون قدیمی ام رو آورده بودم که چرخاش کوچیک بود و رو سنگفرشای باغ به سختی راه میرفت. من میشستم رو صندلی و علی میرفت عکس میگرفت. خیلی باصفا بود باغش. جون میداد غذا درست کنی بری بخوری توش

وسط باغ و ساختمون ها هم حوض و نهر آب بود که به باغ صفای دیگه ای داده بود

خلاصه دیدیم چمدون دستمونه و حس رفتن به حمام فین نیست. این شد که بازدید از حمام رو به سفر بعد موکول کردیم و رفتیم یکی از رستورانها که اسمش غلام جوجه بود، یه جوجه مخصوص بر بدن زدیم و بعدشم بازگشت به سوی قم...

این بود سفر یک روزه ما به دیار کاشان. در مجموع سفر خوبی بود و خاطره ای شد برامون. تا باشه از این سفرها 

راستی تو پست بعد میخوام عکس خودمونو بذارم با رمز قبلی. هرکس رمز نداره بگه تا بهش بدم

نظرات 25 + ارسال نظر
سوری شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:30 ق.ظ http://www.jidman8989.blogsky.com

خونه ها ی قدیمی خیلی قشنگ بودن.مرسی ازینکه عکسشونو گذاشتی.
اگه امکان داره رمزتو به منم بده لطفا،

خواهش میکنم عزیزم

شادی شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:05 ق.ظ http://shadi2022.persianblog.ir/

وااااااااااااااااااااااااااااای من هوس کاشون کردم.

رمزم ندارم

شوریده شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:41 ق.ظ http://shorideh07.blogfa.com

ممنونم ازت
قدم گل دخترت هم مبارک
ایشاا... کنیز حضرت زهرا بشه

ممنون عزیزم
انشالله

من شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:47 ق.ظ http://timebomb.persianblog.ir/

ماهم کاشان رفتیم قبلا ها. ولی اینا رو نداشتا! فکر کنم جدید ساختن

بله مطمئناً تازگی ها ساختنش که شما ندیدین

مرمر شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:38 ب.ظ http://ruznameyezendegi.blogfa.com/

منم اون شیشه های زنگی رنگی رو خیلی دوس دارم .... خیلی زیاد ... عاشق معماری سنتیم ... به روح آدم جلا می ده ...

مرسی بابت رمز عزیزم ...

اهوم
قشنگ است
خواهش میکنم عزیزم

آقای میم شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:39 ب.ظ http://cafemim.blogfa.com

سلام. عید چند سال پیش به اتفاق همسر و اقوام همسر رفتیم کاشان تا شب را به صبح برسانیم و از آنجا راهی اصفهان بشویم به قصد دیدن آثار تاریخی. اما نشان به آن نشان که 3 روز را در کاشان ماندیم و دلمان نیامد از خانه های تاریخی اش، از حمام معروفش و از زیبایی هایش دل بکنیم. یکی دوسال بعد از آن باز هم به کاشان رفتیم و باز هم به تماشای همان خانه ها نشستیم. باز هم دلم برای آن خانه ها تنگ شده است. برای سبک زندگی زیبای آنها که پیش از این در آن خانه های می زیسته اند...

سلام
درست میگید
منم عاشق اون سبک زندگی ام
صمیمی و گرم و در عین سادگی

انشالله که به زودی برید کاشان با مهسای عزیزم

narjes شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:44 ب.ظ

سلام عزیزم. همیشه به سفر انشاالله. بارتو هم به سلامت پایین میذاری و سه تایی با دل خوش همیشه به سفر و تفریح.... رمز ندادم عزیزم

سلام نرجسم
ممنون عزیزم
رمزو برات sms کردم خانمی

آلیس شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:51 ب.ظ http://roozhayetalaei.persianblog.ir

به به چه خونه های خوشگلی.چه عکاس خوش ذوقی.حالا این عکسا هنر شماست یا آقای همسر؟؟

راستی منم رمز ندارم

اینا هنرهمسر خان هستن

رمزو هم تو وبلاگت فرستادم

فاطمه ۳۱۳ شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:26 ب.ظ

سلام عزیزم انشالله همیشه به سفر و خوشی...کشته مرده عکساتم...انشالله همیشه شاد باشی...حالا منیکه رمز ندارم بزارم برم خووو؟؟

سلام گلم
برات فرستادم

سمیه م شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:38 ب.ظ

افرین به تو که اینقدر به فرهنگ سنتی این مملکت علاقه مندی :)
منم رمز میخوام :)

فدایت
رمزو نفرستادم چرا برات؟

نرجس یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:56 ق.ظ

سفر بی خطر
لازمه بگم منم رمز ندارم؟!:-)

ممنون عزیزم
خب من الان چطوری رمز بدم بهت؟
شماره تو هم ندارم چون پاک شده از گوشیم!

یِ خانومِ شاد! یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:18 ب.ظ

روح شاد شد با دیدن این عکسا
بالاخص شیشه های رنگی رنگی پنجره ها
فک نمیکردم تو کاشان همچین جاهایی باشه
مراسم گلاب گیری چیزی ندیدید؟

خونه های کاشان خیلی قشنگه
گلاب گیری فقط باغ فین که رفته بودیم یه جا داشت که بیشتر جنبه نمادین داشت
برای گلاب گیری باید قمصر یا نیاسر رفت که با کاشان زیاد فاصله نداره
ما وقتشو نداشتیم دیگه

بانو یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:27 ب.ظ http://talkhoshirinezendegi.blogfa.com

سلام عزیزم
خدا رو شکر که سفر خوبی داشتید...
منم دلم سفر خواست.... انشالله بعدا با نی نی هامون میریم...

منم رمز میخواااام

سلام مامان خوشگله
انشالله به زودی با نی نی برید سفر

Fahimeh دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:40 ب.ظ

عزیزم میشه به منم رمز بدی ؟

چرا نمیشه؟

آیدا دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:02 ب.ظ

سلام عزیزم.خوبی؟خوشی؟سلامتی؟
الهی من بگردم واسه نبات خانوم.گلاب خانوم.عسل خانوم.وااااااااااای.تنش سلامت.خوش قدم باشه ایشالله.
اگه دیربه دیرمیام به حساب بی وفایی نذار.دسترسی به اینترنت ندارم.میام خونه پدری بهره میبرم وسری هم به شمامیزنم.
رمزم یادم رفته.اگه تاامشب واسم بفرستی خیلی خوب میشه...
مواظب خودت وخانومی کوچک باش

سلام عزیزم
این چه حرفیه؟
موفق باشی گلم

چشم

مینا سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:55 ب.ظ http://www.abgineh-14@blogfa.com

سلام.میشه به منم رمز بدی؟!

سلام عزیزم
چشم

نفس پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:07 ب.ظ

سلااااام

جااانم فاطیماا جوووونم.... نی نیت دختره ریحانه خانوووم.... چه اسم قشنگی هم براش انتخاب کردی

من تا حالا کاشان نرفتم.... ازش رد شدم فقط.... جای خوشگلیه..... من عاشق این مدل خونه هام


من رمزت رو گم کردم فاطیما

سلام عزیزم
به به باد آمد و بوی عنبر آورد
یک دانه نفس خانوم از در آورد!!!

حتماً با علی آقا برو کاشان
رمزو هم چشم میفرستم برات

الی ب پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:52 ب.ظ

فاطمه جان یه پسوردی قبلا ها به من داده بودی ولی انگار پسورد این عکست اون نیست. پس جدیدش رو بده الان

چشم عزیزم

topoli جمعه 16 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:30 ق.ظ

چه عکسای توپی گرفتین !!!!!
آقا ما رمز نداریما

چشم

ستاره شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:01 ب.ظ

فاطیمای عزیز سلام
قدم ریحانه خانم مبارک باشه
من و خانواده ام هم این چند روز تعطیل رو کاشان بودیم
از بین خونه ها خونه طباطبائی ها رو متاسفانه نرسیدیم که بریم با این عکس هایی که گذاشتید حیف سد که نرفتیم. خانه تاج هم من اصلا ندیدم؟ یعنی تو اون محوطه که همه خونه قدمی ها بود یادم نمیاد همچین اسمی رو؟؟؟
رمز رو هم فراموش کردم بی زحمت به من رمز بدید

سلام عزیزم
ممنون
خانه تاج کنار خانه عباسیان بود

ستاره شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:43 ب.ظ

فاطیمای عزیز سلام
یادم افتاد آدرس وبلاگم رو ننوشتم که بهم رمز بدی

خب بازم که ننوشتی!!!!

سوری سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:26 ق.ظ http://www.jidman8989.blogsky.com

فاطینا حان جه جوری میتونم نظرات رو هم رمز دار کنم?

نمیدونم ولی میدونم تو بلاگ اسکای اگر یک بار رمزتو بزنه کسی دیگه نیاز نیست برای دیدن مجدد نظراتت رمزو بزنه وگرنه نمیشه خوندشون

هدیه چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:05 ب.ظ

سلام عزیزم خوبی؟
کجایی ؟کم پیدایی،حال واحوال خودت ونی نی چطوره؟

سلام هدیه جون
چند روزی ولایت بودم، تا امروز هم مهمون داشتم

emasis پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:06 ب.ظ

سلام

عیدتون مبارک و مرسی بابت عکسا":)

سلام
ممنون
همچنین

ستاره دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 04:22 ب.ظ http://setarehyesorbi.blogfa.com

فاطیمای عزیز سلام
یعنی واقعا بازم ننوشتم؟ خیلی شاهکارم
جالب اینجاست که هر روز هم میرم بلاگفا سر می زنم ببینم برام رمز رو فرستادی یا نه؟

سلام عزیزم
عیبی نداره
پیش میاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد