زیر این آســــمون آبــــــــــی

با همسرم زیر این آسمون آبی زندگی میکنیم و گاهی اینجا می نویسم

زیر این آســــمون آبــــــــــی

با همسرم زیر این آسمون آبی زندگی میکنیم و گاهی اینجا می نویسم

خیاطی یک هنر است!

سلام. خیلی وقته ننوشتم. سرم این روزها خیلی شلوغه. هفته ای سه روز کلاس خیاطی میرم. حدود 20 مدل دامن رو یاد گرفتم تا امروز (شایدم بیشتر!). خیلی لذت بخشه برام. خواهرم و مامانم خیاط هستن و همیشه لباسامو خواهرم می دوخت برام. تا وقتی شمال بودم هیچوقت احساس نیاز نمیکردم برم خیاطی یاد بگیرم. هرچی میخواستم خواهرم می دوخت. چند باری بهش گفتم یادم بده و فقط یه شلوار بهم یاد داد که خیلی سخت اومد به نظرم. برای همین بی خیال یاد گرفتن شدم.

اما از وقتی اومدم اینجا و با افزایش نجومی قیمت مانتو و شلوار و کلاً لباس، همش احساس نیاز می کردم. دروغ چرا اما بخاطر مسائل مالی و قسط زیاد نمیتونستم به خیاطی فکر کنم. تا اینکه خدا کمکمون کرد و اوضاع مالی بهتر از قبل شد. با خودم میگفتم پایان نامه مو که دفاع کردم حتماً میرم سراغش. با دیدن کارای حسنا دیگه نتونستم تحمل کنم و دست به کار شدم و دنبال کلاس عصر گشتم و بعد از یک ماه بالاخره تو زنبیل آباد یه جا پیدا کردم و زنگ زدم و قرار شد برم.

خلاصه گفتم جلسه اولو برم و اگر خوشم نیومد دیگه نمیرم. رفتم و انصافاً مربی مون که یه دختر هم سن و سال خودم بود خوب درس می داد. این شد که به طور جدی ترغیب شدم برای رفتن به کلاس و الان حدود 7-8 جلسه است که دارم میرم. 

چون علاقه مندم و خواهرم هم خیاط بوده و دیدم خیاطی شو، خیلی زود مطالبو یاد می گیرم ولی یه نفر دیگه با من هست که خیلی گیراییش پایینه و برای همین کند پیش میریم. همیشه بیشتر از سه مدل دامن نمیتونه درس بده مربی بس که سوال میکنه. دیروز که نیومده بود، در نصف زمان همیشگی 5مدل دامن یاد داد بهم! اگر قراره کند پیش بره، به مربی میگم به من جدا یاد بده. چرا من باید بخاطر یه نفر دیگه الکی عقب بیفتم و ماهی 70 هزار تومن هزینه بیخود بدم؟؟؟ تازه شم وقتم هدر بره و هی رفت و آمد کنم و از زندگیم بزنم؟

بگذریم. احساس خوبی دارم از خیاطی یاد گرفتن. حداقل از پس لباسای خودم بر میام. البته هنوز چون دوخت ها رو یاد نگرفتیم سایز بزرگ تمرین نکردیم و اندازه کوچیک برش می زنیم ولی خداییش کوک زدن و برش کردن و رولت کردن برام خیلی لذت داره. طوری که دوست دارم همش کوک بزنم! تازه شم میخوام بعدها که یاد گرفتم، روی لباسام گلدوزی و روبان دوزی هم انجام بدم و خوشگلشون کنم.

به تمام کسانی که اندکی در وجودشون به خیاطی علاقه مند هستن توصیه میکنم دست به کار شید وبرید دنبالش. اگر خانه دار هستید که فنی حرفه ای کلاسای رایگان داره صبح ها. اگرم نه که هستن آموزشگاه هایی که عصرها کلاس دارن و میتونین یاد بگیرید. اینقده کیف میده که حد نداره. هی هم با دیدن دوخت هاتون انگیزه می گیرید!

پس همین الان دست به کار شید و لذت خیاطی رو از دست ندید!

نظرات 15 + ارسال نظر
آیدا یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:18 ب.ظ

سلام بانو


مشتری هم قبول میکنید؟


الان دوختهای شما وحسنا روکجا میتونیم ببینیم ماهم تشویق بشیم؟

سلام عزیزم
حالا کو تا من به اونجاها برسم!!!

حسنا وبش اینه
بایدازش رمز بخوای
http://chichakjan.blogfa.com/

یِ خانومِ شاد! یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:10 ب.ظ

میگم فاطیما جآن هزینه ی کلاس خیاطیت چقدر شد؟
ی چرخ خیاطی معمولی چنده تو بازار؟ منم خیلی علاقه دارم ولی خوب چرخ ندارم

ماه اول 110 تومن و بقیه ماه ها 70تومن (6ماهه است)
در کل 460 تومنه

تو چرا کلاس فنی حرفه ای نمیری؟
مجانیه
صبح ها هم هست

چرخ من یاسمینه که پارسال 300 گرفتم و امسال 450 شده!
ولی مدلای ساده ترم با 150 تومن میشه گرفت
بستگی داره که کاربردت چی باشه

آیدا یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:56 ب.ظ

بسیار خرسند وشگفت زده ام که نفراول شده ام دراینجا

آورین آورین

حسنا بانو یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:23 ب.ظ

میبینم که برا منم تبلیغات میکنی
مبارکه خیلی خوشحالم برات که انقدر از خیاطی لذت میبری

دیگه دیگه
فدای تو

fahimeh یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 ب.ظ http://mohamadofahimeh91.blogfa.com/

خیاطی خیلی خوبه ، منم خیلی دوست دارم ! انشالله کم کم باید برم سراغ آموزشش ... موفق باشی بانو

انشالله
ممنون عزیزم

شوریده دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:53 ق.ظ http://shorideh07.blogfa.com

سلام
خوب تو که یاد بگیری مشکل ما هم حل میشه
حالا کی مزاحم بشیم

سلام
در خدمتیم
اگر از خیر پارچه ات گذشتی از همین الان

شوریده دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:55 ق.ظ http://shorideh07.blogfa.com

من چرا تو وبلاگستانت نیستم

چون رمزتو ندارم

من دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:42 ق.ظ http://timebomb.persianblog.ir/

و شما یک هنرمند.

ممنون

سوری دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:06 ب.ظ http://www.jidman.blogfa.com

سلام فاطیما جان.خیلی خوبه که لذت میبری و دوست داری خیاطی رو.
منم حتما تو یه فرصت مناسب میرم.
عکس کارهاتم بذار ما ببینیم هر وقت برا خودت لباس دوختیدی.

سلام عزیزم
حتما برو
هنوز به دوخت بزرگ نرسیدیم
انشالله رسیدیم چشم

بلورین دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:48 ب.ظ http://boloorin.blogsky.com/

من خودم حالا یه تصمیم هایی دارم البته...
پارسال یه چند جلسه کلاس رفتم...حدود ده دوازده جلسه بر گزار می شه این کلاس...برای کسایی که می خوان فقط دستی به خیاطی داشته باشن...اگر کامل بخواییم باید بریم کلاس های خصوصی...دیگه منم حوصله م نشد ادامه بدم و برم کلاسای تکمیلی...حالا دوباره به سرم افتاده برم...هم بافتنی و هم خیاطی...تا ببینم خدا چی می خواد...
ایشالا تو هم موفق باشی

خیلی خوبه هردوش
ممنون عزیزم
موفق باشی

حسنا بانو دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:21 ب.ظ

خصوصی
این رمز منو به آیدا جان بده فاطمه جان

بهش بگو ایمیلشو بده براش رمزو بفرستم
ایمیلشوندارم

شوریده سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:32 ق.ظ http://shorideh07.blogfa.com

فاطیما
سر کارم گذاشتی واقعا رمزمو نداری
جرا تا حالا نگفتی

خب یکی دو بار گفتم ندادی رمزو
منم بی خیال شدم

یِ خانومِ شاد! سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:33 ب.ظ

خیلی ممنون از اطلاعاتت
حال میکنم باهات
تو هر زمینه ای کلی سری تو سرا داری
پس حالا حالاها نمیصرفه برم کلاسش

قربانت
انشالله خیلی زود شرایطشوپیدا کنی
من جات باشم درسم که تموم شد فنی حرفه ای میرم چون بعد نازک دوزی ژورنال هم داره

گیلاس آبی یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:18 ب.ظ http://thebluecherry.blogfa.com

اگه جورابم سوراخ شد
من بلدم بدوزمش

جا داره خسته نباشید عرض کنم خدمتتون

مترسنج شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:26 ب.ظ http://dar300metri.blogsky.com/

با تیترت کاملا موافقم
هرچند یه پسرم ولی آشپزی و خیاطی و خانه داری و ...ارزش زیادی دارن واسم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد